Блог на Райфайзенбанк

„Информираме ви, че вашият акаунт се нуждае от някои актуализации. Трябва да актуализирате информацията, необходима в рамките на 24 часа, за да продължите да използвате интернет и мобилно банкиране. Щракнете върху връзката по-долу и следвайте стъпките.“ 

„Уважаеми клиенти, имаме проблеми с всички видове дебитни карти, трябва да активирате вашата тук“. 

„Някой има достъп до вашия акаунт. Поради тази причина вашият акаунт ще бъде блокиран. За да го направите, натиснете тук. Благодарим Ви за доверието!“. 

Все по-често нашите специалисти получават сигнали от клиенти, че са получили подобни имейли, претендиращи да идват от банката, които ги приканват да посещават съмнителни линкове или дори да споделят данни и пароли. Вие получавали ли сте подобни? Какво направихте? 

ВАЖНО Е ДА ЗНАЕТЕ, че никоя банка няма власт над изпращането и получаването на фалшиви имейли от хакери към потребители. Ние можем само да ви покажем от какво да се пазите, като ви запознаем с най-новите практики на измамниците. Разбира се, всеки сигнал се разглежда и предприемаме всички възможни действия за разкриване на хакерите и предпазване на всички клиенти, така че не се колебайте да ни потърсите при съмнение. 

ЗАПОМНЕТЕ, че Райфайзенбанк никога не изпраща имейл с линк за вход с парола или такъв, който изисква от вас данни за банковата ви карта. Ако получите такова съобщение, не следвайте линковете и не въвеждайте потребителско име и парола, нито данни за вашите банкови карти.  

ХАКЕРИТЕ НАЙ-ЧЕСТО АТАКУВАТ ЧРЕЗ: 

  • Изпращане на съобщение от имейл, който може да съдържа името на банката – последните такива примери са с акаунти Raiffeisenbank <info-in@rbb.com> и Raiffeisenbank Bulgaria <Rbbonline@vmi48691.contaboserver.net>. 

  • Целта на измамниците е да ви подведат, че изпращачът е самата банка. Обърнете внимание на изписаното след @ в имейла – то е различно от @raiffeisen.bg, както завършват официалните имейли на банката. Името Raiffeisenbank и всяко друго може да се изпише свободно без ограничения при създаването на имейл акаунт – хакерите разчитат да ви заблудят именно с него. 

  • Самото съобщение обикновено съдържа призив бързо да последвате линк, за да спрете деактивация или да активирате наново ваша банкова карта, акаунт в онлайн или мобилното банкиране: „трябва да актуализирате информацията, необходима в рамките на 24 часа, за да продължите да използвате интернет и мобилно банкиране“, „вашият акаунт се нуждае от някои актуализации“, „вашият акаунт ще бъде блокиран“, „щракнете върху връзката по-долу и следвайте стъпките“ – такава е типичната лексика на хакерските имейли. 

  • Самият линк води към измамнически сайт, който обикновено прилича на оригиналното онлайн банкиране. Можете да разкриете фалшиво копие на оригиналния сайт, като погледнете за иконка с катинарче пред изписването на името на сайта в горното поле. Ако липсва – затворете го незабавно. 

  • Най-често на този измамнически сайт ви призовават да въведете паролата си за онлайн или мобилното банкиране. Не го правете! Банката никога няма да ви помоли да въвеждате или променяте данните си през линк, изпратен по имейл. 

  • Ако сте въвели паролата си, тя вероятно ще се използва за достъп до интернет банкирането ви с цел измами. Незабавно се свържете с банката, за да можем да ви защитим! 

НАЙ-ЛЕСНО МОЖЕТЕ ДА СЕ ПРЕДПАЗИТЕ КАТО: 

  • Внимателно проверявате имейлите, от които получавате „банкови“ съобщения. 

  • Не кликате върху линкове и не изтегляте прикачени файлове – банките не изпращат такива. 

  • Винаги изписвате ръчно сайта на онлайн банкирането си. 

  • Винаги проверявате дали сте на коректния сайт, в случая online.rbb.bg. 

  • Уверете се, че пред името на сайта има иконка с катинарче. 

  • Актуализирайте редовно софтуера и антивирусната си програма.  

При съмнения – сигнализирайте веднага на кол центъра на банката, преди да предприемете каквито и да било действия. Ние ще ви помогнем да защитите вашите пари. 

в За банката, Любопитно
Етикети: