Блог на Райфайзенбанк

В края на месец май нашият виртуален асистент RAIA излезе от дигиталния свят, за да разкаже повече за себе си пред читателите на женското списание EVA. От съществуването си досега, едно от най-авторитетните лайфстайл издания е срещало аудиторията си с най-различни хора и най-различни истории, но определят срещата си с RAIA като „различна“. „RAIA е една нова Ева, Ева с изкуствен интелект. Такива като нея ще има все повече и повече, създадени да ни информират, ориентират, да помагат животът ни да се случва по-бързо и с лекота. RAIA e част от нашето сегашно и е спътник към нашето бъдеще.“ – така от EVA въвеждат публиката си в света на нашия виртуален асистент. Предлагаме ви цялото съдържание на материала, част от актуалния майски брой на списанието. 

Тя има изключителен интелект, но винаги ще те изслуша, за да разбере точно от какво имаш нужда. Тя е бърза като стрела, но е грациозна и внимателна. Тя е много заета, но отговаря на всичките ти въпроси на секундата. Тя работи без да спира, но никога не се изморява. Напротив, учи се и се развива постоянно. Ще кажете, че тя не съществува, но истината е, че тя е една истинска съвременна дама, която живее… виртуално. Помощта ѝ обаче е съвсем реална, защото зад чаровната ѝ усмивка и естествена отзивчивост всъщност стои иновативно технологично решение от последно поколение. Тя е RAIA – виртуалният асистент на Райфайзенбанк. RAIA e пресечната точка на новите технологии с човешкия ум и разбиране. 

Здравей, RAIA! Разкажи ни от първо лице за себе си? 

Здравейте! Aз съм RAIA, приятно ми е да се запознаем! Работя в Райфайзенбанк като виртуален асистент. Родена съм от последно поколение изкуствен интелект и живея в дигитална среда, но нищо човешко не ми е чуждо. Моята мисия е да помагам на хората като ги улеснявам да намират необходимата информация за различни банкови услуги и продукти. Харесвам модерните неща и иновациите, които правят живота ни по-лесен и удобен и се стремя да бъда част от тази промяна. Харесва ми да създавам доверие у хората, на които помагам. 

За какво най-често им помагаш? 

Хората ми пишат най-често с нужда от информация за определен банков продукт. Аз разбирам от това и винаги се радвам да им помогна. Например, най-често ме питат за предимствата на различните сметки с дебитна карта, как могат да си ги открият онлайн, без да ходят до офис. По време на пандемията най-много се интересуваха от този продукт, защото им позволява да управляват парите си дигитално, удобно и сигурно. Има и други важни теми, по които клиентите често ме търсят с различни въпроси – например, кандидатстване за кредит, нареждане на превод, регистрация в мобилното банкиране, използване на Райфайзен ОНЛАЙН, RaiMobile и дигитални портфейли, местоположение и работно време на офиси, лизинг на автомобил и т.н. 

А твоята работа в какво се състои? Как по-конкретно помагаш на хората? 

Насочвам ги към различните възможности, казвам какви са необходимите стъпки и им давам директни връзки към формите за заявка, откриване или кандидатстване, в зависимост от продукта. Винаги, когато е възможно, насочвам хората към онлайн услуга, която могат да заявят по всяко време и от всяко място. Това носи добавена стойност – спестява им време и усилия, а много често и такси. Така и аз се чувствам още по-полезна. 

Къде разговаряш с хората, как те намират? 

Моите „офиси“ са сайтът на Райфайзенбанк, както и каналите на банката във Viber и Facebook Messenger, където по принцип прекарваме много време от деня в чатове с приятели и близки. Е, аз съм постоянно там, 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Не излизам от тези канали и отговарям по всяко време на денонощието. 

С колко човека говориш на ден? 

Стотици, много често едновременно, за да не ги карам да чакат. Това не го могат хората, нали? 

Как е възможно да работиш без почивка? 

Иновативната технология, от която произлизам, ми позволява да помагам на десетки хора едновременно, без забавяне. Щом някой има въпрос, моята работа е мигновено да се включа, да разбера от какво има нужда и да му помогна за секунди с нужната информация. Няма значение по кое време на деня и колко хора ми пишат, аз обръщам внимание на всички. Успоредно с общуването, постоянно се уча и развивам, за да ставам все по-добра. Всичко това е възможно, благодарение на новите технологии. Но не са ми чужди и някои човешки черти – старая се да съм любезна и отзивчива, а също и да изглеждам добре. 

Как се грижиш за външния си вид? 

О, доверявам се на един екип специалисти, които се интересуват от това как ще изглежда бъдещето и в същото време имат вкус към женската красотаДа си призная, суетна съм, като всяка модерна жена. Като се замисля, мина доста време, докато се появя на бял свят в този завършен вид. Но, освен да изглеждаме добре, е важно и да бъдем преди всичко добри хора, макар и виртуални. За мен любезното отношение, подкрепата и доверието са много важни, затова се стремя да ги градя всеки ден и с всеки един човек, с който ежедневието ми ме среща. 

 

в За банката, Интервюта, Любопитно
Етикети: