Блог на Райфайзенбанк

Януш Накличкиглавен стратегически директор на Synerise 

Януш Наклички е главен стратегически директор на Synerise  иновативният двигател зад AI Growth Ecosystem, платформа, която осигурява задълбочени анализи за поведението на клиентите в реално време, базирани на изкуствен интелект, както и решения за увеличаване на продажбите чрез повишаване на клиентската лоялност. Полският стартъп, основан през 2013 г., беше избран за победител в Analytics & Loyalty Solutions for Companies Track в рамките на партньорската програма на Райфайзен Банк Интернешънъл Elevator Lab Partnership Program и ще има възможност да тества решението си в сътрудничество с Райфайзенбанк (България). Synerise инвестира в своя собствена интелектуална собственост и използва някои от най-добрите изследователи и учени в сферата на данните, за да гарантира развитието и ефективността на AI Growth Ecosystem. Можете да научите повече за екипа в забавното видео. 

Януш, би ли представил компанията си през някои от най-големите ви успехи досега? 

Един от най-важните успехи на компанията е създаването на собствена база данни, която може да обработва, сегментира и анализира данни със светкавична скорост, което позволява на клиентите да се възползват от дори най-малките времеви прозорци за реакция. Synerise постигна огромни успехи и с работата си по пионерски проекти с клиенти. Забележителен пример е дигиталната трансформация на Żabka, една от най-големите търговски вериги в ЕС, чиято визия за създаване на магазин на бъдещето се реализира с мобилно приложение, базирано на решение на Synerise. Екипът ни се гордее с един особено значим проект – успешното внедряване на новаторски проект за една от най-иновативните дигитални банки в Европа (mBank). 

Защо търсите партньорство с традиционна финансова институция като банката? 

Банките, както дигиталните, така и по-традиционните, са в основата на световната икономика. Те са институция на общественото доверие, която внедрява технологии и иновации по стратегически, дългосрочен начин. Партньорството с Райфайзенбанк (България), дъщерна банка на Райфайзен Банк Интернешънъл (РБИ), която е водеща банкова група в Централна и Източна Европа, ще помогне на Synerise да подобри допълнително своята платформа, за да отговори и дори да надхвърли очакванията на своите клиенти. 

2020 г. беше истинско предизвикателство за банките по целия свят по отношение на бързата дигитализация. За какво трябва да бъде подготвен финансовият сектор през 2021 г.? 

За да отговорим на този въпрос, ще ни е необходим целодневен семинар. Накратко, през 2021 г. банките трябва много бързо да се възползват от анализа на данни, за да персонализират още повече комуникацията и предлагането. Нещо повече, те трябва да дигитализират някои много сложни операции и услуги, които досега са е предлагали в клоновете. Това ще им позволи да използват изкуствен интелект, за да разбират по-добре своите клиенти, да ги ангажират по-успешно и да повишат тяхната лоялност. 

В началото на 21 ве стана популярна фразата „информацията е новият петрол“. Все още ли данните са най-ценният ресурс за бизнеса? Какво се промени при използването им през последните десетилетия? 

Смятам, че сентенцията „информацията е новият петрол“ се промени и вече не е така актуална. Нефтът е ресурс, който не се възпроизвежда и веднъж използван, стойността изчезва, оставяйки след себе си единствено замърсяване. По мое мнение данните са новият хляб – нещо широко използвано, необходимо на всички, ценено по всяко време, на всяко място и достъпно за всички. Данните също са стока, но стока, която е възобновяема и може да се използва многократно. Данните, като хляба, не са опасни, ако се борави внимателно и с уважение. Безотговорното им използване, разбира се, може да предизвика конфликти и войни. 

Какви могат да бъдат ползите за банковата група Райфайзен от вашето решение? 

Райфайзенбанк ще може да подобри цялостното преживяване на клиентите, да увеличи процента на реализация и да спестява чрез изпращане на по-добре таргетирани кампании в различните канали 

Как изглежда перфектното преживяване на клиентите в днешно време? 

Един от начините да се уверите, че вашите клиенти са напълно доволни, е да дадете на вашата компания необходимите ресурси за отлично обслужване. Клиентите искат да работят по даден въпрос с един служител, а не с трима. Ако дадете на служителите си информация за това какво харесват клиентите на компанията, те ще могат да се справят с различни казуси много по-добре и да дават на точните клиенти услугите и продуктите, които те очакват. 

в Интервюта