Блог на Райфайзенбанк

Дигиталната и адаптивна трансформация заема много важна роля в развитието на Райфайзенбанк и е основно средство за постигане на мисията ни да превръщаме постоянните иновации в изключително клиентско преживяване. Тя променя начина ни на мислене и културата ни на работа.

Какво обаче стои зад дигитализацията и защо е толкова важна за превръщането ни в иновативна финансова институция – ще разкажем в следващите редове.

Дигитализацията е процес, с помощта на който данните се прехвърлят в цифров формат и се използват оптимално. Тази своеобразна революция вече трайно промени начина ни живот и бизнеса, предоставяйки все по-ефективни начини да изпълняваме задачите и целите си. Процесът е особено важен и за банковия сектор. Той е решаваща стъпка в развитието ни, за да предоставяме още по-модерни и бързи иновативни продукти и услуги, като автоматизираме процесите, подобряваме ефективността си, намаляваме риска от човешки грешки и подобряваме преживяването на всеки клиент.

По какво да я познаем?

Дигитализацията се крие в красотата на простите неща. Ключовите критерии са няколко: адаптивността и способността на банките да предлагат бързи решения, ангажираността към клиента, степента на опростяване на процесите, ефективността на извършване на сигурни трансакции, използването на биометрични данни за достъп и оптимизирането на работата с големи бази данни.

В Райфайзенбанк конкретен пример за дигитализацията на компанията е постоянният достъп до банкови продукти и услуги с помощта на уебсайта ни, мобилното, онлайн банкиране и дигиталния ни портфейл. Това от една страна намалява касовите операции, а от друга облагодетелства клиентите, които банкират по всяко време и навсякъде.

Как ни помага дигиталната и адаптивна трансформация?

Процесът води до внедряването на иновативни дигитални продукти и услуги, носещи ни конкурентно предимство, а Agile методологията е средството, което улеснява промяната, като ни превръща в гъвкава и бързо адаптираща се организация.

Адаптивната трансформация дава възможност да сформираме малки, самоорганизиращи се екипи с различен профил и компетенции, чиято обща цел е бързото и навременно създаване на нови решения за клиентите. Agile екипите имат свободата да взимат самостоятелни решения, като мениджърите им делегират решаващи отговорности, за да работят с ангажираност и вдъхновение.

Важен аспект от дигитализацията е активното търсене на обратна връзка от клиентите за резултатите от работата на компанията. Това ни помага да не се страхуваме от грешки, да търсим промяна, да се учим от опита си и да бъдем още по-ефективни работата си. Чрез дигитализацията избягваме излишната сложност на решенията, за да бъдем максимално полезни на клиентите.

Повече за дигиталната и адаптивната трансформация в Райфайзенбанк ще ви разкажем в следващите статии по темата.

в За банката, Любопитно